Cudowny wpływ orzechów dla mózgu twojego dziecka.

Warto nauczyć swoje pociechy spożywania orzechów już od małego, ponieważ ta mała, pyszna przekąska ma zbawienny wpływ na rozwój mózgu.
W wielu sklepach możemy spotkać różnorodny wybór orzechów, począwszy od włoskich, aż po brazylijskie. Z pewnością i twoja pociecha znajdzie dla siebie te ulubione.
Miejmy na uwadze, że każdy orzech ma różne właściwości odżywcze oraz szereg witamin.
I tak orzech włoski posiada dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, a to właśnie one odpowiadają za pracę mózgu twojego dziecka. To czyni je idealną przekąską podczas nauki.


By nie znudziło się chrupanie samych orzechów, warto dodać je do dań. Idealne będą do owsianki, lodów jako posypka oraz do wypieków i sałatek. Ogranicza was tylko własna wyobraźnia.
Nie zapominajmy o pozostałych rodzajach orzechów, które odpowiadają za nasze funkcje poznawcze.
Dopamina, która znajduje się w migdałach, odpowiada za dobrą pamięć, koncentracje oraz czujność. Dzięki migdałom wytwarza się adrenalina, a ta z kolei odpowiada za motywacje, zdolność rozwiązywania problemów oraz skupienie uwagi.


Orzeszki ziemne, z których zazwyczaj zrobione jest masło orzechowe, nie mogą pozostać nam obojętne, bo to właśnie one zawierają duże ilości lecytyny, a te z kolei przyczyniają się do odpowiedniego przewodnictwa impulsów nerwowych w mózgu oraz w tkance nerwowej. To właśnie dzięki lecytynie wzmacniana jest koncentracja twojego dziecka oraz pamięć, a co za tym idzie? Szybko przyswaja nowe informacje oraz je zapamiętuję!
Nie możemy zapomnieć o dodawaniu do codziennej diety produktów z cynkiem, bo ten, mimo  że występuje w naszym organizmie w minimalnych ilościach, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu. Ten cudowny pierwiastek znajduje się w orzechach nerkowca, ale to nie wszystko, to dzięki cynkowi organizm łagodzi tak szkodliwe dla człowieka metale ciężkie, które są między innymi kadm i ołów. Nie zapominajmy o tym i dawajmy dzieciom produkty bogate w cynk, ponieważ to dzięki niemu dbamy o ich sprawność umysłową.


Mimo że orzechy posiadają tak wiele dobroczynnych witamin i pierwiastków, warto znać umiar, ponieważ orzechy są bardzo kaloryczną przekąską. Tylko w 100 gramach orzechów jest aż około 600 kilokalorii. Warto mieć to na uwadze i suplementować je dla siebie jak i dla swoich pociech z głową.
Zatem jaka jest odpowiednia ilość? Rekomenduje się spożywanie dzienni garści orzechów, a więc na pewno to będzie lepsza przekąska dla dziecka niż słodycze, które mają w sobie dużo cukru, a tak mało odpowiednich witamin.
Zatem jedynym, słusznym wyjściem dla twojego dziecka będzie chrupanie orzechów na zdrowie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.